Organisatie en stakeholders
ARN is in 1995 opgericht als ‘Auto Recycling Nederland’. Tot op de dag van vandaag zijn onze opdrachtgevers marktpartijen in de autobranche: BOVAG, RAI Vereniging en Stiba.
Initiatief van de sector
ARN is door de mobiliteitssector ingesteld, niet door de overheid. Vanaf het begin is het doel te voldoen aan de Europese normen en de autodemontage en recycling zo duurzaam en volledig mogelijk te maken.
ARN is een not-for profit organisatie. Ons rendement is het blijvend behalen van de vastgestelde recyclingdoelstelling op een verantwoorde en hoogwaardige manier.
Organogram
De opdrachtgevers van ARN
Stichting Autorecycling (holding)
De Stichting Auto Recycling (holding) is opdrachtgever en enig aandeelhouder van ARN Auto Recycling Nederland B.V. De financiering vindt plaats via de recyclingbijdrage op alle auto’s die voor het eerst een Nederlands kenteken krijgen. De marktpartijen uit de autobranche, BOVAG (dealerbedrijven en importeurs), RAI Vereniging (importeurs) en Stiba (voertuigdemontagebedrijven) benoemen, schorsen en ontslaan een natuurlijk persoon als bestuurder van de Stichting Auto Recycling (holding).
De Raad van bestuur bestaat uit:
Olaf de Bruijn (voorzitter) – RAI Vereniging
George de Booij (secretaris) – BOVAG
Martijn Traas (penningmeester) – Stiba
Paul Dietz (ambtelijk secretaris)
Stichting Autobatterij Recycling
De Stichting Autobatterij Recycling is opdrachtgever van ARN Auto Recycling Nederland B.V. De financiering vindt plaats via de beheerbijdrage op autobatterijen die deelnemende importeurs afdragen. RAI Vereniging is bestuurder en kan natuurlijk persoon benoemen, schorsen en ontslaan.
De Raad van bestuur bestaat uit:
Olaf de Bruijn (voorzitter) – RAI Vereniging
Paul Dietz (ambtelijk secretaris)
Stichting Scooter Recycling Nederland
De Stichting Scooter Recycling Nederland is opgericht door RAI Vereniging (fabrikanten en importeurs) en BOVAG (scooterbedrijven). ARN geeft in opdracht van beide brancheorganisaties uitvoering aan de activiteiten van de stichting. De financiering vindt plaats via de recyclingbijdrage op nieuwe scooters die deelnemende importeurs afdragen. RAI Vereniging en BOVAG benoemen, schorsen en ontslaan een natuurlijk persoon als bestuurder en kunnen ook een derde bestuurder aanwijzen.
De Raad van bestuur bestaat uit:
Martijn van Eikenhorst (voorzitter) – RAI Vereniging
George de Booij (penningmeester) – BOVAG
Patrick Bruitzman – RAI Vereniging/BOVAG
Paul Dietz (ambtelijk secretaris)
ARN Auto Recycling Nederland B.V.
ARN Auto Recycling Nederland B.V. (ARN) is opgericht op 13 oktober 1993 door BOVAG, het toenmalige FOCWA, RAI Vereniging en Stiba. De organisatie geeft in opdracht van de hierboven genoemde stichtingen uitvoering aan de productenverplichtingen voor de inzameling en verwerking van afgedankte auto’s en autobatterijen en aan de activiteiten van Scooter Recycling Nederland. Bestuurder is Paul Dietz (directeur). Het managementteam bestaat uit Marco van de Goor (Finance en Bedrijfsvoering), Janet Kes (Innovatie en Batterijen) en Martijn Boelhouwer (Communicatie).
Raad van commissarissen
De Raad van commissarissen van ARN Auto Recycling Nederland B.V. speelt een belangrijke rol in de voortdurende verbetering van de organisatie.
De commissarissen zijn:
Gerrit Mastenbroek (voorzitter)
Gerard Bolder
Marinke Wijngaard
Kwaliteitsbeleidsverklaring
Omdat ARN de kwaliteit van haar dienstverleningsprocessen wil monitoren, meten en verbeteren, heeft zij een kwaliteitsmanagementsysteem ingericht volgens de kwaliteitsnorm ISO 9001:2015. U vindt de kwaliteitsbeleidsverklaring hier.
ISO-gecertificeerd
ARN Auto Recycling Nederland is ISO-gecertificeerd en voldoet aan de eisen gesteld in de Kwaliteitsmanagementsysteem norm ISO 9001:2015. U vindt het ISO certificaat hier.
Nieuwsbrief