16/06/2014

Stiba lanceert promotiecampagne voor groene originele onderdelen

Stiba lanceert promotiecampagne voor groene originele onderdelen

Campagne maakt autorijders warm voor duurzame reparaties en duurzaam onderhoud.


Autorijders slaan twee vliegen in één klap als zij reparaties en onderhoud aan de auto laten uitvoeren met groene originele onderdelen. Ten eerste besparen ze geld en ten tweede bewijzen ze het milieu een dienst. Dat is de tweeledige boodschap van de promotiecampagne die Stiba donderdag 12 juni lanceerde. Met de campagne wil Stiba bereiken dat groene originele onderdelen – gebruikte onderdelen – eerste keus worden, zowel bij autorijders als bij bedrijven in de schade- en herstelmarkt. De campagne draagt zo bij tot de brede maatschappelijke ontwikkeling naar duurzame mobiliteit.

Het startsein voor de campagne werd op 12 juni gegeven tijdens een bijeenkomst in het DAF-museum te Eindhoven. De campagne Groene originele onderdelen voor een duurzame toekomst speelt in op de veranderende behoeften van consumenten. Ze gaan steeds bewuster om met hun geld en maken steeds vaker duurzame keuzes. Groene originele onderdelen passen daarbij. Dit zijn gebruikte originele onderdelen die afkomstig zijn van jonge tot zeer jonge auto’s. Deze onderdelen zijn zorgvuldig geselecteerd, zijn in goede staat en worden met garantie aangeboden door gecertificeerde Stiba-bedrijven. Daarmee is de consument verzekerd van kwaliteit, want deze bedrijven werken volgens de algemene leveringsvoorwaarden en garantievoorwaarden van Stiba. Gebruikte originele onderdelen zijn goedkoper dan nieuwe originele onderdelen. Het hergebruik ervan betekent bovendien belangrijke winst voor het milieu.

Direct in beeld bij autorijders

De promotiecampagne vertelt kort en krachtig het verhaal achter groene onderdelen. Het gerestylede Stiba-logo en de nieuwe pay-off, Groene originele onderdelen voor een duurzame toekomst, zorgen daarbij voor optimale ondersteuning. Met verschillende middelen wordt de boodschap onder de aandacht gebracht. De autorijder die een bezoek brengt aan zijn garagebedrijf, krijgt de consumentenfolder aangeboden. En als hij een groene reparatie heeft laten verrichten, vindt hij in zijn auto de spiegelhanger die hem complimenteert met zijn duurzame keuze.

Online: groeneonderdelen.nl en marktplaats.nl

Voor de campagne is een consumentenwebsite ontwikkeld: www.groeneonderdelen.nl. Op deze site vindt de consument alle informatie die hij nodig heeft. Hij kan snel zien waar de gecertificeerde Stiba-bedrijven zich bevinden of bijvoorbeeld zoeken op een merkspecialisatie. Bij de vermelding van de bedrijven staat alle informatie die de consument nodig heeft om met het bedrijf in contact te komen. Uiteraard worden op de site ook de voordelen van gebruikte onderdelen duidelijk belicht. Door online te adverteren gaat Stiba bezoekers naar de site lokken.Diverse banners worden ingezet op strategische plaatsen. Zo gaat Stiba o.a. adverteren op www.marktplaats.nl, waar druk wordt gehandeld in onderdelen. De consument kan dan meteen doorklikken naar www.groeneonderdelen.nl.

Stiba: gezicht van een groene branche

Stiba is het gezicht van de Nederlandse voertuigdemontagebranche. Een groene branche die zijn zaken op orde heeft: al jaren wordt hier gewerkt conform alle wettelijke vereisten. Omdat dit bij het publiek nog onvoldoende bekend is, werkt Stiba aan imagoverbetering, o.a. door actief de publiciteit te zoeken. De nieuwe promotiecampagne zal daaraan ook een bijdrage leveren. ­­­­­­­­­­­­­­

Lees het originele bericht op www.stiba.nl


Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief

ARN

Postadres
Postbus 190
3620 AD Breukelen

Telefoon/Fax
T +31 (0)346 – 728 220
F +31 (0)346 – 728 221
E – info@arn.nl

Bezoekadres
De Corridor 5
3621 ZA Breukelen

ARN Recycling

Post- en bezoekadres
Biezenwei 3
4004 MB Tiel

T – (0344) 636850
E – info@arn.nl